Компанія Zyxel спеціалізується на рішеннях для доступу в Інтернет. Розробка інновацій та адаптація  передових технологій робить компанію одним з лідерів, забезпечуючи мережевим обладнанням телеком і сервіс провайдерів, бізнес та домашніх користувачів.

Хмарна система Nebula є центром управління, який компанія представила в 2016 році, і постійно його розвиває, добавляючи нові фічі - “features”, та оновлення (в останньому оновленні біля 40 нових функцій). В свою чергу Nebula ділиться на 2 групи: Nebula Orchestrator та Nebula Control Centre (мал.1)

 

 

мал.1

 

Nebula Orchestrator є недорогим високоефективним рішенням по SD-WAN мережам. Nebula Orchestrator уніфікує підключення до WAN за допомогою централізованої хмарної платформи управління. Ключовим компонентом рішення є керуючий веб-портал Nebula Orchestrator, який у поєднанні з міжмережевими екранами Zyxel є оптимізований і поліпшує продуктивність, відмовостійкість, надійність і кращу гнучкість підключення та роботи користувачів.

Nebula Orchestrator працює з продуктами серії Zyxel VPN50/100/300, для яких поставляється пакет ліцензій SD-WAN Pack License. У цей пакет включені функції zero-touch provisioning (автоматична конфігурація) і AutoVPN, які позбавляють від необхідності тримати на кожному майданчику свого ІТ-фахівця для обслуговування з'єднання WAN.

При вході в Nebula Orchestrator перший раз, нам пропонують створити свою компанію (Group), з підрозділами (Organization) та філіалами (Site)  (мал. 2-6)

 

мал.2

 

мал.3

 

мал.4

 

мал.5

 

мал.6

 

Після створення нашої компанії, у нас з’являється панель менеджменту, яка дозволяє робити певні зміни в налаштуваннях обладнання, виявляти несправності, контролювати витрати трафіку та статус мережі в нашій компанії. Також є зручна опція моніторингу по карті, якщо наші підрозділи та філіали компанії знаходяться в різних куточках земної поверхні (мал.7)

 

мал.7

Nebula Control Centre (NСС) виступає системою управління мережевої інфраструктури в малому та середньому бізнесі. Вона спрощує розгортання і управління традиційних мереж. Є масштабованою і ефективною по затратам хмарною платформою для управління традиційними мережами. Була розроблена для провайдерів /SMB / SB i Pro-users

При вході в Nebula Control Centre ми створюємо свою організацію (мал.8), до якої потім приєднуємо наші пристрої за допомогою сканування QR-коду, або внесення серійного номеру та Мас адреси (Serial Number and Mac address) (мал.9)

 

мал.8

 

мал.9

 

Після цього Ваші пристрої з’являться в списку зареєстрованих (мал.10)

 

мал.10

 

Огляд організації ми можемо побачити на вкладці MSP portal, де показано стан і основну інформацію. (мал.11)

 

мал.11

 

Organization-wide – це модуль організації. В ньому можна побачити характеристику по геолокації Ваших пристроїв та годинах їх роботи в підменю Overview (мал.12)

 

мал.12

Крім цього, розкривши модуль Organization-wide, ми отримаємо безліч налаштувань, статистики по клієнтам, використанню трафіку та інших опцій (мал.13).

мал.13

Side-wide модуль для детального перегляду точок доступу в нашому відділенні. В ньому можна подивиться конкретну інформацію по точкам доступу, їхній статистиці . На вкладці Dashboard ми бачимо основну загальну інформацію в віджетах по статусу наших пристроїв, швидкостях, використаному трафіку,живленню PoE, Віджети можна настроювати для своєї зручності, міняючи їх місцями. Це дозволить групувати інформацію по категоріям та критеріям необхідних для Вас (мал.14).

 

мал.14

Наступна вкладка Summary report відображає нам у вигляді графіків деталізовану по часу статистику по використаному трафіку, кількості підключених клієнтів та кількості енергії, яку споживають Ваші пристрої (мал.15).

мал.15

Наступна вкладка в розділі Site-wide – це Map&fllor plans, відображає нам детальне географічне положення наших пристроїв на карті, та стан, в якому вони знаходяться (мал.16).

мал.16

В підрозділі Configure знаходяться  основні налаштування, налаштування безпеки та оновлення прошивки пристроїв. І додатково можна додавати нові пристрої за MAC адресою та серійним номером (мал. 17-20)

 

 

мал.17

мал.18

мал.19

мал.20

Далі  йде розділ Security gateway, який стосується шлюзів безпеки, які використовуються в нашій компанії. В ньому також є свої підрозділи.  Перший з них відображає загальну інформацію по нашому пристрою, його географічне положення, задіяних портах (виділені зеленим кольором), статистиці трафіку, різним тулзам (Ping, traceroute, DNS та ін..) та використання мережі по часу (мал. 21)

 

мал.21

 

Наступний підрозділ Clients – показує нам інформацію та статистику по підключених до нашого шлюзу безпеки пристроях (мал.22)

мал.22

 

Підрозділ Event log, відображає нам логи, які ведуться системою, при цьому можна вибирати період і проміжок часу, або ключове слово по якому ми хочемо здійснити пошук в логах (мал.23)

 

мал.23

 

Наступний підрозділ Summary Report. В ньому відображається детальна статистика у вигляді графіків, діаграм та таблиць, по загальному трафіку, клієнтам, використаному трафіку на різних портах (мал.24)

 

 

мал.24

 

Крім цього в розділі Security gateway також є підрозділ з налаштуваннями, де можна групувати порти нашого шлюзу безпеки, створювати та редагувати маршрути для різного типу трафіку, створювати та редагувати правила безпеки, налаштовувати доступ до гостьового порталу, обмеження використання трафіку, та багатьох інших налаштувань (мал.25-30)

 

мал.25

мал.26

мал.27

мал.28

мал.29

мал.30

 

Наступний розділ Switch. В ньому ми можемо знайти інформацію по нашим комутаторам.В першому підрозділі ми бачимо основну інформацію по нашому комутатору, його MAC та ІР адресу, і стан підключення (мал.31)

 

мал.31

 

Наступний підрозділ Clients, показує кількість користувачів, підключених до даного комутатора, та основну інформацію по ним (мал.32)

 

мал.32

 

Далі йде підрозділ логів по даному комутатору – Event log (мал.33). Він відображає нам системні логи, при цьому можна вибирати період і проміжок часу, або ключове слово по якому ми хочемо здійснити пошук в логах

 

 

мал.33

 

підрозділ Summary Report відображає детальну статистику показників живлення, трафіку та місцезнаходження на карті нашого комутатора (мал.34)

мал.34

Як і всі попередні розділи, розділ Switch також має підрозділ з налаштуваннями, в якому ми можемо бачити порти комутатора, які задіяні, скільки по ним передано трафіку. Є пункт правил підключення до Nebula Control Center, налаштування Radius server, та інші детальні налаштування (мал.35-38)

 

мал.35

мал.36

мал.37

мал.38

 

розділ Access Point –  точки доступу. В  ньому ми бачимо інформацію по нашим точкам доступу, які є на площадці.В першому підрозділі ми бачимо основну інформацію, MAC та ІР адресу і стан підключення (мал.39)

 

мал.39

 

В підрозділі Clients, показує статистику використаного трафіку  користувачами, підключеними до точки доступу, та основну інформацію по ним (мал.40)

 

мал.40

 

Наступний підрозділ логів – Event log (мал.41). Він відображає нам системні логи. При цьому можна вибирати період і проміжок часу, або ключове слово по якому ми хочемо здійснити пошук в логах

 

мал.41

 

підрозділ Summary Report відображає детальну статистику у формі графіків та таблиць, показників трафіку та місцезнаходження на карті нашої точки доступу (мал.42 )

мал.42

 

Так само як і в попередніх розділах, розділ Access Point також має підрозділ з налаштуваннями, в якому ми можемо бачити більш детальні налаштування для точок доступу. Також присутні налаштуваня: Captive portal – гостьового порталу, балансування, та інші. (мал.43-48)

 

мал.43

мал.44

мал.45

мал.46

мал.47

мал.48

 

І останній розділ Help, позиціонує себе,як розділ підтримки. В ньому ми можемо знайти довідкову інформацію стосовно самої Nebula Control Center.(малю 49)

 

мал.49

 

В цьому розділі є корисний підрозділ License Calculator – калькулятор ліцензії, який дозволяє вести підрахунки балів ліцензій по для Ваших пристроїв, які Ви використовуєте в своїй компанії (мал.50)

 

мал.50

 

В Nebula є два види ліцензій: безкоштовна і платна. Відмінності в них є і позначені на малюнку 51 (мал.51). Ці відмінності можна помітити  у використані Nebula. Якщо у Вас безкоштовна ліцензія, то деякі розділи, підрозділи і пункти є недоступні для неї, і помічені  наступними значками:     

Період ведення логів також зменшений, в безкоштовній ліцензії він складає 7 днів, у платній -365 днів

Але самий головний плюс в Nebula це те, що Ви можете підключати до неї необмежену кількість проистроїв Zyxel, які її підтримують

Варто відмітити той факт, що при покупці обладнання Zyxel, деякі пристрої мають підписку на певний термін викорстання  платної ліцензії Nebula (3 роки). Також є опція покупки ліцензії на безстроковий період для Вашої компанії, що також є вагомим плюсом, адже Вам не доведеться при контролі вашої компанії через Nebula задумуватись про подовження ліцензії на наступний рік.

 

 

мал.51

Підводячи підсумки варто зазначити, що Nebula – є вартим уваги якісним продуктом компанії Zyxel, який постійно розвивається, поповнюючи свій арсенал управління новим корисним та зручним функціоналом. Всі налаштування, які Ви вводите у Ваше обладнання, будуть зберігатись в Nebula, і їх спокійно без жодних проблем можна імпортувати на нове придбане обладнання, яке Ви будете підключати до Nebula. Також Nebula слідкує за станом програмного забезпечення Ваших пристроїв і вчасно його оновлює, покращуючи при цьому продуктивність та надійність обладнання

Використовуючи Nebula ви будете тратити менше часу на виявлення та усунення проблем з Вашим обладнанням. Nebula має свій мобільний додаток, що дозволяє контролювати стан Вашої системи за допомогою мобільного телефону, і вносити певні легкі налаштування.

Загалом компанія Zyxel і її багаторівнева система управління Nebula склали на мене приємне враження. Тому я хочу відмітити те, що уже на сьогоднішній день Zyxel будує мережі завтрашнього дня, відповідаючи потребам сучасного робочого місця і повністю розкриваючи його потенціал